گواهینامه استاندارد آسانسور چیست؟

گواهینامه استاندارد آسانسور را چگونه اخذ کنیم؟  استفاده از آسانسور تازه راه اندازی شده  در شرایطی مجاز است که، دارای گواهی استاندارد باشد. گواهینامه استاندارد آسانسور درواقع مجوز استفاده آپارتمان نشینان از آسانسور است و تایید می کند که آسانسور از ایمنی و امینت کافی بهره مند است. در ادامه این مطلب به شرح مراحل تشکیل پرونده برای گواهینامه استاندارد آسانسور می پردازیم.

 

تمام مراحل تشکیل پرونده تا گواهینامه استاندارد آسانسور 

مراحل تشکیل پرونده برای بازرسی و دریافت گواهینامه استاندارد شرکت آسانسور  به شرح زیر می باشد که در ادامه هر کدام را بطور جداگانه شرح خواهیم داد. جهت دریافت مشاوره آسانسور همین حالا با ما تماس بگیرید.

  • الف) مرحله ثبت نام و تشکیل پرونده
  • ب) مرحله بازدید و انجام عملیات فنی بازرسی آسانسور
  • ج) مرحله صدور و تحویل گواهی نامه تائید آسانسور

 

الف) مرحله ثبت نام و تشکیل پرونده

۱. شرکت نصب آسانسور با مراجعه به سامانه بازرسی آسانسور تارنما (وب سایت) سازمان ملی آسانسور با استفاده از پسورد شرکت خود وارد شده و درخواست خود را به صورت دقیق و صحیح ثبت می نمایند.

۲. پس از آن که ثبت نام اولیه انجام شد و به صورت تصادفی شرکت بازرسی ذیصلاح توسط سازمان ملی استاندارد معین گردید نسبت به تشکیل پرونده درون شرکت اقدام نماید.

۳. نماینده شرکت نصب آسانسور یا متقاضی بازرسی آسانسور با حضور در شرکت بازرسی با ارائه فرم درخواست به همراه کروکی در ظَهر(پشت) برگه درخواست به شرکت بازرسی تحویل دهد.

۴. شرکت نصب آسانسور طبق مستنداتی که از پیش برای آسانسور تهیه کرده مشخصات فنی و تاییده اجزا را با مهر و امضای شرکت بر روی فرم های مجاز سازمان ملی استاندارد تحویل شرکت بازرسی دهد.

۵. در هنگام تشکیل پرونده متقاضی بازرسی آسانسور ملزم به پرداخت هزینه بازرسی اول طبق تعرفه تعیین شده سازمان استاندارد می باشد.

 

ب) مرحله بازدید و انجام عملیات فنی بازرسی آسانسور

۱. پس از آن که مرحله ثبت نام بازرسی فنی آسانسور انجام شد، شرکت آسانسور باید به صورت مکتوب درخواست خود را جهت انجام فنی بازرسی به شرکت فنی بازرسی ارسال نماید.

۲. پس از درخواست ارسال بازرسی فنی آسانسور شرکت بازرسی به صورت مکتوب تاریخ اعزام بازرسی فنی خود را به شرکتج نصب آسانسور ابلاغ می نماید و شرکت نصب آسانسور ملزم است طبق تاریخ تعیین شده نسبت به حضور حداقل یک نماینده دارای تخصص فنی به محل پروژه اقدام لازم را انجام دهد.

۳. شرکت نصب آسانسور ملزم است به مسئولان ساختمان محل نصب آسانسور جهت هماهنگی لازم تاریخ بازرسی اعلام نماید تا این که زمان بازرسی افراد غیرمجاز در محدوده بازرسی آسانسور حضور نیابند.

۴. در صورتی که شرایط لازم جهت تست پاراشوت مهیا باشد متقاضی بازرسی آسانسور ملزم به تامین ۰/۰۱۲۵ بار نامی آسانسور جهت انجام تست پاراشوت می باشد.

۵. نماینده شرکت نصاب حاضر در محل باید در هنگام بازرسی از لباس مناسب استفاده کرده و توصیه می گردد نیم ساعت زودتر در محل بازرسی حضور یابد.

۶. در صورت تایید نشدن آسانسور مراحل ۱ تا ۵ مجدداََ انجام شود.

 

ج) مرحله صدور و تحویل گواهی نامه تائید آسانسور

۱. پس از آن که آسانسور از لحاظ فنی تایید گشت شرکت نصب آسانسور ملزم است با تعیین زمان قبلی فردی که دارای مهر و امضای شرکت است به محل شرکت بازرسی جهت رفع نواقص پرونده برای تکمیل آن بفرستد.

۲. پس از آن که بازرس( شرکت بازرسی) بر روی مشخصات فنی تاییدیه اجزا و نقشه و محاسبات و قرار داد سرویس نگهداری صحه گذاری کرد و شرکت نصب آسانسور نسبت به تامین ارائه مسئولیت مدنی آسانسور که در آن تعداد توقف و ظرفیت، پلاک ثبتی ملک و ذکر شدن ذینفع بیمه شامل؛ مدیر و مالکان اقدام نماید.

۳. پس از آن که تکمیل مدارک توسط بازرس فنی تایید شد، مسئولان ارشد شرکت بازرسی پرونده را مجدداََ بررسی کرده و درصورت تایید آن ها، صدور گواهی انجام می شود.

۴. پس از آن که صدور گواهی انجام شد شرکت بازرسی یا به شرکت نصب آسانسور یا متقاضی اعلام صدور گواهی کرده و گواهی فقط باید توسط متقاضی آسانسور باید تحویل گرفته شود در صورتی که فردی غیر از متقاضی قصد تحویل گرفتن گواهی را داشته باشد حتما باید دارای وکالت نامه بوده یا از شرکت نصب آسانسور دارای معرفی نامه با مهر و امضای مجاز شرکت را داشته باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.